Mobiliteit
Beleidsaanbevelingen
De regering wijst erop dat werk een belangrijke hefboom is om uit de armoede te geraken. In hetzelfde nieuwsbericht horen wij dat ze overwegen om NMBS stations met een klein aantal passagiers te sluiten. Maar beste regering, ook al willen mensen werken of actief deelnemen aan het socio- culturele leven, zonder de randvoorwaarden te voorzien, gaat dit niet, deelauto’s, rijlessen zijn niet betaalbaar. De aansluitingen met de bus zijn niet gegarandeerd (als de bus al passeert). De trein wordt enerzijds duurder, maar anderzijds moeten we inboeten op service?
Dus lees onze artikels door de jaren heen.
… 10 jaar later is er nog niet veel veranderd…
2015 |
Zet vervoersarmoede op de agenda
|
Verlaag de financiële drempels
|
Zorg voor voldoende aanbod en stimuleer alternatieve vormen van mobiliteit
|
Verbeter informatieverstrekking en dienstverlening
|
Zet in op persoonlijke vaardigheden
|
Verbeter de ruimtelijke ordening met het oog op mobiliteit
|
Mobiliteit behoort niet tot een basisrecht, maar is wel essentieel om je rechten te kunnen ontplooien
|
2025 |
Zet vervoersarmoede op de agenda
|
Verlaag de financiële drempels – |
Zorg voor voldoende aanbod en stimuleer alternatieve vormen van mobiliteit ALTERNATIEVE VERVOERSMIDDELEN EN HUN BEPERKINGEN |
Verbeter informatieverstrekking en dienstverlening Bussen die niet komen opdagen, stakingen waarvan niet geweten is, alles |
Zet in op persoonlijke vaardigheden Niet weten hoe de uren lezen of bestellen van de nieuwe flexbusjes, niet digitaal vaardig zijn. |
Verbeter de ruimtelijke ordening met het oog op mobiliteit |
Mobiliteit behoort niet tot een basisrecht, maar is wel essentieel om je rechten te kunnen ontplooien
|